Caritas Transfrontarera : la rencontre / La trobada

Publié le par X'tian

Benvinguda de Mossèn Josep Grau

Benvolguts amics i col·laboradors de Càritas:

És un goig reunir-nos avui aquí per a posar en comú les nostres activitats i pregar a l’Amo que servim que doni encert al nostre treball.

Des de que el mal va entrar en el món, els problemes i necessitats són universals, transfronterers. També les persones que s’uneixen per a solucionar aquesta situació hem de ser transfronterers.

I per això, des de fa molts, molts anys, les Càritas existeixen, pot ser amb altres noms, però sempre amb el mateix esperit, l’Esperit de Déu, que dóna força per a estimar i ajudar.

A tots els que heu vingut us recordo que el treball silenciós, fratern, solidari i discret que feu envers els germans és el que dóna més sentit a la vostra vida, i és allò del que Déu ens jutjarà. Cada vegada que donem menjar, beure, vestit, atenció a un germà petit de Jesús, per petit que sigui, li esteu fent a Ell.

Ara llegirem un fragment de la Carta de l’apòstol Sant Pau als Romans. Sant Pau té una colla de col·laboradors materials i espirituals per a atendre a tots els nivells les comunitats de diferents països on predica: Roma, Corint, Galàcia, Tessalònica... Després els escriu cartes per a instruir, animar, agrair... I en aquesta carta ens adonarem de la quantitat de col·laboradors, que són les Càritas de Sant Pau.

Els nostres veïns de la Baixa Cerdanya, ens fan saber que les Càritas, també allà, funcionaven des de fa molt de temps amb diferents noms, i gestionades per entitats variades. La Conferència Episcopal Francesa va unificar tots els moviments d’ajuda a necessitats amb el nom de Secours Catholique. Aquest any es compleixen el 70e aniversari.

Estem contents de reunir-nos avui, com ho varem fer a Osseja l’any 2005; així ens ho feia saber una voluntària.

Ànim! Continueu. L’Amo a qui servim és el Crist!!!

Le Mot de Mossèn Josep Grau

Chers amis et collègues de Caritas:

c’est un plaisir de nous rencontrer ici aujourd’hui afin de partager nos activités et prier ensemble le Maître de la moisson de nous donner sagesse et perspicacité dans nos travaux.

Depuis que le mal est entré dans le monde, les difficultés et les besoins sont devenus universels et sans frontières. Ainsi les personnes qui se réunissent pour aider à résoudre ces situations doivent être elles-mêmes transfrontalières.

À cette fin, et depuis déjà de nombreuses années, les Caritas existent, peut-être sous d’autres noms, mais toujours avec le même esprit, l’Esprit de Dieu qui nous rend forts pour aimer et aider.

À tous ceux qui sont venus, je veux rappeler le travail silencieux, fraternel, solidaire et discret que vous réalisez pour vos frères. Un travail qui donne sens à vos vies : c’est sur cela que Dieu nous jugera.

Chaque fois que vous donnez à manger ou à boire, que vous habillez ou que vous donnez temps et attention à un de ces plus petits, frères de Jésus, c’est à lui-même que vous le faites.

Nous lirons maintenant un passage de la lettre de Saint Paul aux Romains. Saint Paul est entouré par une foule de collaborateurs matériels et spirituels pour veiller sur les besoins de chacune des communautés des différents pays où il a prêché : Rome, Corinthe, la Galatie, Thessalonique…

Il leur écrit pour les instruire, pour les encourager et les remercier… Dans cette lettre, nous nous rendrons compte de la quantité de collaborateurs qui sont autant de Caritas de Saint Paul.

Nos voisins de Basse-Cerdagne nous font savoir que Caritas — de la même manière — de l’autre côté de la frontière, par le biais d’entités caritatives diverses, s’efforce depuis bien longtemps de venir en aide aux démunis. La Conférence des Évêques de France a unifié tous ces mouvements en une seule organisation : le Secours Catholique, ou Caritas France.

Nous fêtons cette année le 70ème anniversaire de cette fondation. Soyons heureux de nous réunir aujourd’hui, comme nous nous sommes déjà réunis à Osséja en 2005, selon une de nos volontaires.

Courage ! Continuons, le Maître que nous servons, c’est le Christ !!!

Que sa Grâce, son Amour et sa Paix soient avec vous. Amen.

Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :

Commenter cet article